Elex, per adesso non ci sono piani per dei DLC

In un’intervista rilasciata al canale Youtube “Rocket Beans TV” due membri di Piranha Bytes Bjorn Pankratz e Harald Iken hanno rilasciato alcune informazioni su Elex, il loro nuovo progetto che ancora non ha una data di rilascio.

In questa intervista i due ci parlano di molte cose del gioco, come per esempio il fatto che per adesso non ci sono DLC pianificati, e che il gioco dovrebbe durare dalle 50 alle 80 ore.

Ma le informazioni non si fermano qui, se voleste saperle tutte vi rimando a una lista che ci illustra tutte le informazioni rilasciate dagli sviluppatori nell’intervista:

  • different “weapon-modes”: axes will have a different feel to it than e.g. swords
  • equal emphasis on melee and long-range combat
  • “everything you see…you can go there” 😉 – “vertical exploration” due to jetpacks
  • 1,5 x the map-size of Gothic 3
  • inspirations: Mad Max, Fallout, Witcher
  • one huge continent – no loading between biomes and regions
  • still the same “Arschgeigen” who write their scripts/dialogs
  • toilet paper ingame confirmed
  • many different endings – depending on what happens to and who’ll get Elex
  • all main characters will react to your decisions, even in the end-credits
  • your decisions affect a “deadness/coldness” factor: humane (emotional) vs. mechanical/synthetic (calculating/numb)
  • humane can mean both bad and/or good, the same for mechanical; so no clear distinction between good and evil – are you an asshole but at least humane?
  • natural map-borders: sea and mountains
  • maybe small infested/contaminated areas
  • tuning: much individually adjustable stuff such as combat systems (autoaim, combo windows…) or values of NPCs (different difficulty modes) however the world itself has non-dynamic values (no leveling of npcs/quests or different difficulty depending to your hero’s level.)
  • neutral/friendly people will react to you if you have your weapons drawn
  • the death of certain characters will/can change parts of the stories and quests
  • unfortunately no time and resources for modding support 🙁 (they are very and deeply sorry)
  • no support for last-gen consoles
  • animations will be polished until the very last day; they are a small team and they do what they can; animations are a mixture of mocap and manual labor (keyframing)
  • there will be regions with sand and snow
  • typical skills and perks: lockpicking, pickpocketing, hacking, alchemy… but perks are sometimes locked behind factions; so certain pools of skills/perks will be restricted from you depending on your decisions
  • ammunition will be scarce; the faction of the “Outlaws” will grant you the perk of producing your own ammo e.g.
  • no humping/banging/shagging
  • no “Sumpfkraut”
  • there will be again some dialog-heavy quests (but overall it will be a good mixture)
  • Rammstein would be a nice asset for the game …or Alice Cooper and Johnny Deep
  • again guild-dependend armor
  • rising to higher ranks within guilds is again a possibility
  • you cannot play as a woman but you can get into relationship(s) with wom(e/a)n
  • dynamic weather and day and night cycles; different climates in different regions
  • playtime between 50 and 80 hrs
  • vehicles don’t quite fit into their game; so no motorbikes or cars unfortunately
  • more then at least 80 trees ingame
  • clothing is and works basically in the same ways as in Risen/Gothic series (head,top, bottom, shoes; armor serves as identification)
  • endurance bar for more tactical approaches in melee combat
  • (not sure if i did understand correctly); npcs won’ take turns and will attack you all at once if there is need
  • you have to decide for a faction/guild at the end of the day
  • NPCs won’t have a dynamic daily routine; will stand in place just to be there for you for gameplay’s sake (indirectly confirmed)
  • no resource-management: you won’t have to eat/drink/sleep to stay alive
  • no real minigames
  • basic party-system (one slot for party member; depending on the main story occasionally more)
  • no DLCs planned

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4 commenti su “Elex, per adesso non ci sono piani per dei DLC”

  1. Stanno dimenticando tutti come si fanno i giochi. Cryteck dovrebbe tenere dei corsi da sviluppatori, non è possibile avere una tale retrocessione sotto il comparto tecnico!

    Rispondi
    • stanno dimenticando tutti che un videogioco non è solo grafica. Il problema di ELEX sono le animazioni troppo macchinose, per il resto non mi sembra che a livello tecnico sia così disastroso, poi se tu sei abituato a BF1 e il resto ti fa schifo è un’altro discorso 😀

      Rispondi
      • Francamente, questa cosa detta da un pc gamer, mi suona un po’ assurda. Un videogioco non è solo grafica, ma se permetti, dopo aver speso migliaia di euro in hardware, e centinaia annuali per tenerlo aggiornato, mi sento tutto il diritto di pretendere una grafica degna almeno di Crysis.

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        • meno male che non tutti la pensano come te, ti capisco che dopo aver speso tanti soldi esigi avere dei giochi migliori su PC, poi pure io io mi gioco crysis e ryse ecc ma oltre alla grafica non mi lasciano niente. Personalmente preferisco giocarmi To the Moon perchè almeno mi regala delle emozioni “vere” e non punta sulla grafica. Che poi ti ripeto che ELEX non è così male, forse non sarà per Crysis o BF1 ma è anche tutt’altro gioco. Poi ognuno è libero di pensarla come gli pare, il mondo è bello perchè vario 😀

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